HOME     BIOGRAPHY     REPERTOIRE     PHOTOS     VIDEOS     REVIEWS     CONTACT
Reviews:

Radmila i "Sieben Todsünden" af Brecht / Weill:


"Anna I og II synges af Radmila Rajic, der både kan føre sig og synge så det er en fryd. Hendes stemme slår ud i lys lue og brænder højt og klart gennem forestillingen. Hun er forførende smuk i denne historie om fortabelse og om pengesamfundets endeligt. Noget som Brecht havde et skarpt blik for."
Michael Svenevig, dramaturg og blogger.

"Aftenens højdepunkt var helt afgjort den bosniskfødte sopran Radmila Rajic, som den centrale figur, Anna. Stor udstråling."
Anders Fenger, Arbejderen

Radmila i "Et Dukkehjem" af John Frandsen

"John Frandsens opera over Et Dukkehjem er et krystallinsk mesterværk. (…) Et Dukkehjem har en utrættelig feberpuls, båret af udsøgte blæsere, et vibrerende liv, der (...) lader den menneskelige skrøbelighed tone bevægende og rent ud i rummet. Den karismatiske og skønt klingende sopran Radmila Rajic fremstår som en gudinde på gæstespil. En sjælekrænger af format."
Peter Johannes Erichsen, Weekendavisen

"En imponerende forestilling (...) der i sit koncept balancerer fint mellem tryghed og glasagtig skrøbelighed. Radmila Rajic har i titelrollen en stærk sopran stemme."
Peter Dürrfeld, Kristeligt Dagblad

"Uropførelsen af John Frandsens nye opera har sin styrke i to ting: For det første Radmila Rajics præstation. Hun bruger sin sikre dramatiske sopran til at skildre Nora (..... ) både en erotisk hetære og en gimpe af selvoptagethed, indtil oprøret flænser i hende.
For det andet John Frandsens gennemarbejdede, fantasifulde brug af kammerorkestret – her Esbjerg Ensemblet. Masser af instrumentale detaljer, lige fra de sprøde toner på slagtøjets velstemte glas i indledningen til markante tutti-passager undervejs."

Gregers


"Smukt og mere end lovende
... En lyrisk-dramatisk sopran i svøb viste sig her i et par scener fra den store italienske tradition, Puccinis Suor Angelica og Verdis så meget mere gangbare Otello, hvoraf man hørte sangen om piletræet og Desdemonas bøn, en god udfordring for denne stemmetype.
Radmila Rajic råder over en smuk og bærekraftig stemme, der både fængsler ved den farverige bund og ved den klarhed og kontrol, hun behandler den med opadtil i registrene. Vel er der udtryksmuligheder at udvikle både i den lyriske og i den dramatiske ende af spektret, men grundlaget er mere end lovende, hvad navnlig Desdemona-scenen vidnede om. ...”

Peder Kaj Pedersen, Nordjyske Stiftstidene Juni 1998

"Stort bosnisk talent
... hun er virkelig talentfuld og har et smukt og meget naturaligt klingende stemmemateriale, som man kunne høre det i arien ”Et exultavit” fra Johann Sebastian Bachs ”Magnificat” og i Schuberts ”Ave Maria”.
Det får jo uvilkårligt en til at tænke på, at det er en rig verden, der har råd til at lade den naturlige talentmasse gå tabt på grund af menneskeskabte kvababbelser, og at det er et fattigt samfund, der lader det ske. Og at det gælder uansat herkomst eller metier.

Hvis det danske musikliv blev gået igennem ud fra samme kriterier med tilbagevirkende kraft, blev der ikke meget tilbage. Det bliver spændende at følge Radmilla Rajic. ...”


Thorkil Kjems, Berlingske Tidende


 

 













       SOPRANO RADMILA RAJIC NJUE - contact@radmilarajic.dk